Per Lietuvos nepriklausomybės dvidešimtmetį mūsų ūkyje įgyvendinta daug svarbių reformų, dėl kurių Lietuvos ekonomika iš pradžių gana sparčiai augo. Vėliau dėl krizės augimas sulėtėjo, o jai pasibaigus vis dar nesugrįžo į tą patį lygį. Akivaizdu, kad tam reikalingas naujas postūmis, kurį galėtų suteikti ir daug efektyvesnis viešasis sektorius.
Viena didžiausių viešojo sektoriaus problemų – dešimtmečiais nesikeičiantys įstaigų vadovai neretai nėra suinteresuoti optimizuoti savo vadovaujamų įstaigų darbuotojų skaičių, peržiūrėti funkcijas bei siekti didesnio produktyvumo ar naujovių diegimo. Visuomenei žinoma nemažai faktų, kuomet iš aukštų postų pasitraukę politikai tykiai įsitaiso ministerijoms ar savivaldybėms pavaldžiose įstaigose ir ramiai laukia naujų rinkimų arba pensijos, nesiimdami jokios valstybei ekonominę naudą nešančios veiklos.
Labai sveikintina LR Ūkio ministerijos iniciatyva pakeisti Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą taip, kad valstybės įmonių ir savivaldybės įmonių vadovams būtų nustatyta 4 metų kadencija. Jeigu įmonė pasiektų jai nustatytus veiklos tikslus per vadovo pirmąją kadenciją, įmonės vadovo darbo sutartį būtų galima pratęsti dar vienai 4 metų kadencijai be konkurso. Jei šiems pakeitimams pritartų Seimas, šios nuostatos įsigaliotų nuo 2017 m. sausio 1 d.
Analogiška tvarka turėtų būti taikoma ir valstybinių bei savivaldybių įstaigų vadovams bei jų pavaduotojams: reikėtų pakeisti Valstybės tarnybos įstatymą ir Biudžetinių įstaigų įstatymą taip, kad valstybinių įstaigų vadovams taip pat būtų nustatyta 4 metų kadencija su galimybe eiti pareigas dar vienai kadencijai, jei jų darbo rezultatai būtų geri.
Valdžios įstaigų vadovų rotacija paskatintų šias įstaigas imtis reformų, atsirastų suinteresuotumas dirbti efektyviau ir taupiau, sumažėtų korupcija. Taip pat tokie pakeitimai padidintų mūsų šalies valdžios sektoriaus skaidrumą ir paskatintų jaunąją išsilavinusią kartą likti Lietuvoje ir dirbti savo šaliai, užuot netekus vilties susirasti darbą Lietuvoje, emigruoti ir bandyti gauti geriau apmokamą darbą užsienio šalyse.
Vadovų kaita taip pat padėtų išspręsti valdžios įstaigų vadybines problemas, nes geri vadovai, dvi kadencijas išdirbę vienoje įstaigoje ir pasiekę gerų rezultatų, savo patirtį ir kompetenciją galėtų pritaikyti kitoje įstaigoje ir padėti jai pasiekti aukštų veiklos rezultatų.